tisdag 10 januari 2012

tankar om jobb

Extrajobb är nog något av det sämsta som finns.

Kan visa hur det ser ut för mig:

*Får oftast inte jobba hela dagar
*heltid, halvtid? Finns inte ens på kartan
*Jobbar ofta lika mkt som den fasta personalen, gör samma saker osv men när det ex går bra för företaget får alla fasta presenter, utom jag, för jag är ju bara extra.
*Får inte följa med på kick-off eller andra evenemang (julfesten var ett undantag :) )
*Får inte gå på p-möten
*Inga abetskläder så har slitit ut mina egna privata kläder nu
*Ses inte som "en i gänget"
*Får skitdålig lön, helt otroligt dålig lön faktiskt


På ett ungefär.

Måste dock säga att det är inget negativt till dom ställena som jag jobbar på, om någon därifrån mot förmodan nu skulle läsa. Jag tycker om att jobba där, det är bara villkoren och "reglerna" som jag inte gillar.

Så svårt är det inte att anställa, jag är under 25 och inskriven i jobbgarantin vilket gör att jag är gratis att anställa, arbetsgivaravgiften blir alltså noll kronor. Sen är det bara att peta in mej på schemat som jag redan finns med på sen ett bra tag...

Ja e int bitter...

Inga kommentarer: