lördag 10 september 2011

Kulturell shopping

Blev svettig på knäna av min nya skor. Helt normalt.

Kulturnatten idag vilket betyder att det är sjukt mycket folk ute, och än är det inte ens natt liksom. Kan dom inte hålla sig till efter 18 iaf så det låter rimligt med en kulturnatt och inte en kulturdag som det är nu. Jag hade lite planer på att gå på stan, mamma ville ha en klocka och jag själv behövde en ny eftersom min "ful-klocka" gått i tusen bitar. I alla fall, kände för att fixa till mig lite, typ dra på smink och lite sådär plus mina nya skor. Riktigt snygg var jag om jag får säga det själv ;) hahah nerå, men det var rätt praktiskt åtminstone att vara typ 185 lång i folkmassorna.

Knallade in på Ur&Penn men den affären suger så där blev det inga klockor, gick istället till Guldfynd och hittade två stycken på engång! En svart i plast till mig och en vinröd med bling-stenar på till mamma. Nu  när jag kom hem och kikade lite noggrannare på klockorna såg jag dock att mammas verkar vara i en mörk rosa nyans, inte riktigt vinröd. Frågan är alltså om jag fick fel eller om jag var färgblind i affären?

Köpte en väska också, brun eller tan-färgad. Det är tydligen den trendigaste färgen nu så körde på den. Jonna och Bakis fick varsitt mms med bild på tre olika väskor och båda valde samma så då blev det den. Har velat ha en halvstor axelremsväska ett bra tag nu. Min Fred Perry är ju alldeles för stor och min lilla partyväska rymmer knappt mobilen, så ett mellanting att ha nu är super :)

Klockan och väskan till mig själv gick på 300,- totalt, vilket kap va? ;)

Inga kommentarer: