tisdag 18 oktober 2011

Dagen idag

Vilken ruggig dag det har varit idag! Började dock riktigt lovande med 7 plusgrader kl 5 imorse när jag åkte till jobbet. Trodde att det skulle bli en fin höstdag med solsken och sådär halvmysigt, men tji fick jag. När jag kollade ut genom fönstret nångång på förmiddagen så fullkomligt vräkte regnet ner. Och inte slutade det nångång heller. Det var förresten storm också så det var vatten precis överallt.

Jobbade till typ kl 14 och så trött som jag varit och fortfarande är går knappt att förklara. Ögonen gick i kors när jag åkte hem och väl hemma däckade jag på soffan i en timme. När det var dags för stallet så var det fortfarande en kissnödig gud utanför dörren så jag red inte Capo idag. Har ju visserligen ridhuset, men han var totalt dyngsur och skakade av köld så jag tog på honom en mysigt innetäcke och lät honom vara istället.

Imorgon ska jag däremot rida. Och jobba. Och jag hoppas fan att mamma kan släppa ut hästarna så att jag får en timmes extra sömn...

Klockan är nu 20.53 och jag signar ut för att inta sängen. MÅSTE.SOVA!

Inga kommentarer: