onsdag 28 december 2011

Det går bra nu kompis....

Det går så jävla dåligt med Capo så jag vet inte vad.

Han får inte gå i sjukhage på Katrinedal så nu måste vi flytta honom till ett annat stall för att han ska kunna gå ute, och för att han ens ska kunna röra sig utan att ha ont. Veterinären är på plats i stallet i detta nu så jag sitter och väntar på att mamma ska ringa och berätta vad som händer.. Flytt ikväll eller imorgon?

Det är dessutom så jäkla rörigt med alla hans krämpor så jag tänker inte ens ge mig på att förklara. Ögonskada, efter ögonskada, sultryck, hovböld, upphakningar modell värre... Listan kan nog fortsätta, men på ett ungefär liksom.

Tänkte tillbaka på hösten lite igår och kom fram till att jag inte ridit ordentligt sen i somras. Han har blivit igångsatt flera gånger och precis när han varit i full kondition har en skada tillkommit. Helt sjukt är det!

Det blir jobbigt för mig också, man tappar ju intresset lite när det inte går att rida, det är inte kul att bara mocka skit och väga mat varenda dag. Jag vill rida, hoppa, träna, galoppera på grusvägarna... Kan inte ens minnas när jag gjorde nåt utav det ordentligt sist. Tycker så himla synd om Capo, han är så otursförföljd så jag vet inte vad, skulle vilja ta med honom till Spanien eller nåt för att kurera sig.

Stackars min lilla Lurk.... :(

Inga kommentarer: