fredag 30 december 2011

Tankar om framtiden

Gjort ett försökt till att avbryta min Engelska-kurs nu. Känns ju så jäkla ovärt att ha den i hasorna hela tiden. Jag har ju inte tid att plugga till tentorna så varför ens försöka?

Jag har hittat en utbildning som jag känner är mer min grej som jag funderar på att söka till hösten om jag inte får ett fast jobb innan dess. Den utbildningen jag syftar på nu har jag varit intresserad av och återkommit till hur många gånger som helst så det borde ju vara ett litet tecken på att det är rätt för mig. Vill inte göra samma misstag som med engelskan, trodde att jag var så duktig och studiemotiverad, men när det väl kom till att skriva uppsatser och läsa sjukt tråkiga böcker så var jag inte så kaxig längre.

Utbildningen jag är intresserad av nu är inom hotell och konferens och det känns som om det är där jag vill stanna. Då måste det väl vara rätt?

Hjälp mig med mina tankar!

Inga kommentarer: