fredag 16 december 2011

Jullov!

Kom precis hem från årets sista arbetsdag. Känns skönt att få vara ledig ett tag nu, fira lite jul, nyår och sånt där. Jag har fått arbetstider i januari så jag har faktiskt jobb som väntar, riktigt skönt faktiskt. Risken är ju annars att man bara blir uppbokad fram till jul och sen blir det uppehåll jättelänge utan att man vet vad som händer.

Annars då? Da Capo har varit skadad i hoven, minns inte om jag skrivit om det eller inte, men han har haft sultryck (eller vad det kan tänkas heta) så han har varit halt. Har känts bättre och bättre för varje dag den senaste veckan men i onsdags så var han jättehalt på höger bak efter att jag ridit. Märktes ingenting när jag red utan han var jättefin, men när jag hoppade av så tog han genast upp foten i luften och ville inte ställa ner den. Dock kan han gå utan att halta men han kan inte vända i stallgången för då är han blockhalt...Riktigt skumt tycker jag. Kanske hovböld? Mamma tror att det är hans ben som hakat upp sig, men jag vet inte, jag får känslan av att det kan sitta i hoven.

Återstår helt enkelt att se om han blir bra eller om vi måste ha ut hovslagare, kiropraktor eller veterinär.

Det går bra nu som jag brukar säga.


................................................................................

Ikväll ska jag till Emma på adventsmys, har ingen aning om vad det innebär men det låter trevligt ;) Har inte träffat dom som ska dit på evigheter så det blir skoj. Nu och en timme framåt ska jag dock chilla i soffan, behöver vila upp mig lite känner jag. Vaknat med en konstig huvudvärk varenda morgon och efter några timmar i vaket tillstånd blöder jag näsblod och blir yr i skallen.... men men.. Lite vila nu så blir det nog super!

Vi hörs gott folk!

Ungefär såhär charmerande vacker är jag dagarna i ända...

Inga kommentarer: