måndag 8 augusti 2011

Dagen idag

Idag vaknade jag av att jag låg och kramades med Alfons, han är väldigt kärleksfull när han får komma upp i sängen, annars är hans beteende aningen tvivelaktigt.

Men i alla fall, cyklade ner till stallet och hängde med Capo, klippte manen, pillade sårskorpor och sånt där som jag brukar göra. Red ut en lite längre sväng än jag brukar eftersom det inte blev nån ordentlig ridning igår.

Efter att ha varit i stallet i en massa timmar åkte jag tillbaka till stan, blev serverad mat när jag kom hem så det var trevligt. Behövde även åka förbi Hööks och Sporren då jag såg att mina stigläder håller på att gå av. Känns lite risky att köra igång hoppningen nu med stigläder som kan rasa samman vilken minut som helst. Jag hittade inga bra till ett vettigt pris på Sporren så jag köpte ett par från Hööks, ville dock egentligen ha ett par med nylon i, då jag tror att dom inte töjer sig lika lätt, men det fanns inte :(

Hoppade in på CityGross på hemvägen där jag hittade ännu mer stigläder till bättre priser så jag köpte ett par där också (Lippo fr Källqvist - känns som bättre kvalitet än Claridge House). Får väl åka tillbaka till Hööks imorgon och lämna tillbaka dom första. Köpte även kylgel att ha på överbenen, tycker att ett på ena frambenet börjar bli lite väl markerat...

Nu äre soffhäng som gäller, ska kolla på Mega Mind om en liten stund :)

Bild från källqvist.se




Inga kommentarer: