söndag 7 augusti 2011

Dagens hästeri

Blev tömkörning av Capo idag. Om jag inte missminner mig så blev han tömkörd som unghäst så han var rätt fundersam över vad jag höll på med. Han vänder alltid upp mot mig när man gör halt i longering så när jag skulle gå runt honom för att gå med honom framför mig förstod han inte att han skulle stå still så jag fick väl gå en fem varv runt honom där han stod och snurrade efter mig, sötnöt! Man kan inte vara bra på allt!

Det började dessutom hällregna efter en liten stund så det blev löslongering sista minuterna. Duktig Capo som håller sig på volten och lyssnar på mina kommandon :)

Jag blev kvar i skogen efter ridningen så har nu på kvällen suttit och tittat på gamla foton av gamla hästar och skolresor och sånt. Roliga gamla bilder! Ska plocka ut såna som är bra och scanna in dom i datorn sen.

Jag och Lamar (som jag tävlade och var medryttare på) på Nyby Hoppet under det tidiga 2000-talet. Kanske 2004?

Fina Nadja med Da Capo i magen. Våren 2002

Nadja och Da Capo sommaren 2002

Inga kommentarer: