söndag 14 augusti 2011

Lite om helgen

Hallå där!

Jag har haft fullt upp i ett par dagar nu, helt galet!

I fredags var det jobb hela dagen som gällde, jag kom hem runt 15, vilket är normal tid när man börjar 5.30 på morgonen ;) Höll på att somna sittandes när jag väl kommit hem, men kände att det nog inte var det bästa idéen.

Hade en massa saker att göra under återstoden av dagen, bland annat att åka och handla, rida, tvätta Capo, fixa alla saker som skulle med till lördagens hoppning och äta middag. Ingen lugn stund förrän vi kom hem från stallet vid 22 på kvällen. Hade Per med mig som tur var så han hjälpe mig med lite allt möjligt :)

Igår var det alltså hopptävling (diplomhoppning) på Stigsbergs. Da Capo var supercool, gick in i transporten på några få minuter och betedde sig felfritt på plats. Tänkte ta själva hoppningen i ett inlägg för sig, men det har ni väl redan läst eftersom det ligger över det här? ;) haha

Han var lika snäll att lasta när vi skulle åka hem, så jag var supernöjd med dagen.


När vi tittade på några ritter hörde vi att en häst hade skadat sig i transporten, alltid lika läskigt då man inte vet vad som hänt, hästar är stora djur och även ganska oberäkneliga, tyvärr var det Elins häst som skadat sig, vet inte riktigt hur, då jag bara läst kommentarer på FB, men så otroligt synd, jag hoppas att det, efter omständigheterna gick bra...

Blev en lång dag på Stigsbergs och i stallet, så var hemma igen runt 17, då vare bilder, film och dusch som stod på schemat. Jonna tog maaassa fina bilder och Per filmade mina ritter.

Är i Uppsala nu, har sovit i 12 timmar men är fortfarande seg, imorgon är det jobb igen så jag ska slappa järnet idag...


Inga kommentarer: