söndag 21 augusti 2011

Helgen som varit

Jag bloggar tydligen för lite så nu ska jag skriva världens längsta inlägg bara för det ;)

Kan ju sammanfatta helgen lite; jobb i fredags och åkte till skogen direkt efter. Skulle rida och nu när jag tänker efter kommer jag inte ens ihåg om jag red eller ej. Capo hade i alla fall fortfarande sitt öga som inte ser helt hundra ut. Det har varit svullet och väldigt tårfyllt sen i tisdags, såg likadant ut både igår och idag också. Igår ringde jag veterinären för att rådfråga, men på henne lät det som att hon vill komma ut och titta, vilket inte jag ville då det var distriktarn (och dom är svindyra). Väntar tills imorgon och om det är likadant då så får en annan veterinär komma ut.

Skulle rida igår också, så jag åkte ner när det var uppehåll men efter att ha kikat på ögat och börjat rykta öppnade sig himlen och det var kört på ridfronten. Kändes dessutom inte helt rätt att ta ut Capo i ösregnet med hans öga. Jag vet ju själv hur irriterande det är när man har nåt skit i ögat, gör ont och man ser inget...

Åkte en sväng till Uppsala för att hämta Per, hade inte nån lust alls att vara ensam i skogen hela dagen och natten så han fick komma och sällskapa med mig, vi käkade hemmagjorda hamburgare/fiskburgare och kollade på några filmer, som jag såklart dog av sömn till...

Idag har det inte regnat faktiskt, men tyckte fortfarande att ögat inte var helt ridbart. Tog istället med mig Per och Capo på en timmes promenad, Capo fick gå i grimma bara vilket han nog tyckte var mysigt :) Hoppas att jag kan rida imorgon, tre dagar utan ridning är inte riktigt bra för lilla lurken, knäppare häst får man liksom leta efter vid såna tillfällen.

Hänger atm i Uppsala, lagade lasagne med quornfärs vilket blev riktigt bra, var ju inte direkt igår man slängde ihop nåt sånt. Per kollar på fotboll och jag bloggar, det var förresten han som klagade på för lite bloggande. Ska han säga liksom, som har både twitter och blogg utan att skriva något ;) Men men, jag ska inte klaga jag också. Nu ska jag chilla lite innan det blir duschen.

Pössz

Inga kommentarer: